Aantal berichten : 12 Leeftijd : 54 Localisation : belgium Registration date : 04-07-08
Onderwerp: ff voorstellen hé 4/7/2008, 8:43 pm
awel, kzal me is voorstellen, kben Ronald en woon in limboland (limburg) in belgié, ben import vanuit antwerpen, en woon hier nu met men vriendin, zoontje van nu 2 maand oud ,ons 4 shar-pei's ons kat en men VAG bakskes
ik ben vw/audi fan, retro bakskes en zo ben ik matchbox en anderen beginnen verzamelen, nu ben ik eigenlijk bezig met 1/43 vooral schabak momenteel , die toch wel erg zeldzaam aant worden zijn
hier enkele foto's van men "echte" auto's van waaruit men miniatuur virus verder komt heb ook nog verschillende golfkes 1 gehad
en dan nu men miniatuurkes dus enkel vw en audi é manne
da zijn ze dan voort moment, zullen er ongetwijfeld nog wel bijkomen
greetz Ronald
Laatst aangepast door VAGcruiser op 4/7/2008, 10:27 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Hoi Ronald Wel bedankt voor je presentatie Nu zijn we dan 3 sinjoren, Pierre( Brigaboe van Mortsel), en ik alhoewel al bijna 50j in wallonie met wat tussen periodes van enkele jaren in Engeland, Nederland, Duitsland en Italie. Wel al een mooie en gevarieerde verzameling en goed geschikte toonkastdie je ons toont. Ik denk dat Dessel ook Schabak verzamelt, maar zou wel kunnen dat hij op dit oogenblik met verlof is Ronald/boumpa
VAGcruiser
Aantal berichten : 12 Leeftijd : 54 Localisation : belgium Registration date : 04-07-08
bedankt nog voor de tip op pm hé boumpa ja, ben nog op zoek naar jetta 1 van schabak en golf 1 cabrio van schabak, zijn ni makkelijk te vinden hoor
greetz
Dessel
Aantal berichten : 218 Leeftijd : 58 Localisation : 2560 Kessel Registration date : 10-09-07
Onderwerp: Re: ff voorstellen hé 5/7/2008, 12:45 am
Hallo daar ! De Jetta I van Schabak heb ik via Ebay.de gevonden. Wel zorgen dat je vooraf de verzendingskosten weet, anders kan dat al eens tegenvallen. Van een Golf I Cabrio van Schabak weet ik niets. Wel van Detail Cars en dat model is sinds enkele jaren door Solido hernomen. Wanneer het toch over een Schabak-model gaat, is het dan geen Golf III-cabrio ?
VAGcruiser
Onderwerp: Re: ff voorstellen hé 5/7/2008, 12:48 am
zou golf 1 cabrio willen maar weet idd niet of ie bestaat van schabak, indien je jetta 1 weet staan van schabak mag je me het steeds laten weten als je wil
greetz
Dessel
Aantal berichten : 218 Leeftijd : 58 Localisation : 2560 Kessel Registration date : 10-09-07
Onderwerp: Re: ff voorstellen hé 8/7/2008, 12:43 am
idd maar ziet er spijtig genoeg ni uit hé, ik hga em wel ff int oog houden maar is ni veel waard in die staat é, de rest dak heb is in perfecte staat dus zal mss ook wel wa misstaan é ,toch bedankt, als jer nog tegenkomt, let me know é
greetz Ronald
Dessel
Onderwerp: Re: ff voorstellen hé 9/7/2008, 12:38 am
Klopt, Ronald. Deze moet echt wel herspoten worden ... Ik hou je op de hoogte wanneer er wat beters in 't visier komt !
Even tussendoor : ik verzamel niet écht Schabak-modelletjes, maar omdat de promo-modellen voor VW in de jaren '80-'90 door Schabak gemaakt werden (zoals dat in de jaren '50-'60 Wiking was en vanaf eind jaren '60 Cursor), heb ik wel wat van dit miniatuurmerk in mijn vitrine. Voor de volledigheid : in de jaren '70 was Schuco de leverancier en afwisselend met Schabak was Conrad aan de beurt (T3, Polo 2de serie, Passat/Santana).
Wat betreft Golf I (de gewone, niet de cabrio) zijn er op (ongeveer) 1/43 ook nog modelletjes van Solido (niet de Detail Cars - reissue, maar een eigen jaren '70-product), Schuco en Mebetoys/HotWheels. De 2 laatsten zijn in 5-deurs versie.
Links Mattel HotWheels/Mebetoys, rechts Schuco (let op het schaalverschil). De Schuco heb ik vroeger wel wat detail gegeven (kon dat toen niet laten) : bumpers, pinkers en het zwart van de grille afgelijnd ipv de slordige 'stempel' zoals het origineel was.
Dessel
@Ronald : You've got mail ! Laat me weten of je gaat bieden, anders probeer ik misschien ook nog even ...
ben aant wachten tot ert afloopt om te bieden sé maar volgens mij is die gast de prijs zelf omhoog zaant drijven, kijk maar ééns naar biedgeschiedenis, of het moest zo zijn dat al die duitsers bijna dezelfde nick hebben
VAGcruiser
@Ronald : You've got mail ! Laat me weten of je gaat bieden, anders probeer ik misschien ook nog even ...
het is dus ni gelukt is er nog ene net boven kunnen gaan maar heb wel ene in iets mindere staat van schabak op e bay gewonnen maar zo slecht is ie ni en ben er content mee en nog een poloke 1 van conrad derbij, moeten nog van duitsland overkomen nu
das het dan weer voor vandaag
greetz Ronald
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Onderwerp: Re: ff voorstellen hé 15/7/2008, 11:28 am
Niet wanhopen, ''To morrow is an other day'', heeft drie jaar geduurd voor ik de El Camino met de twee bijhorende trailers bijeen had.
Ronald kunt ge de volgende keer uw schabaks onder andere merken plaatsen, ik gellof dat dinkyger er al heeft opgezet