Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Onderwerp: Dinky Toys 24M Jeep 6/1/2009, 5:20 pm
Ik dacht een zaak te hebben gedaan met de aankoop van een DT France serie 24M Jeep. Bij aankomst ontdekte ik op de (open) bodemplaat dat er stond: Dinky Toys, Jeep, Made in England. Hij is op dezelfde schaal als de Military van DT, maar anders dan de 80 van DT F. Hierbij de foto's, kan iemand me iets meer zeggen. Het stuur klopt ook niet volgens mijn catalogus, maar dat wil niets zeggen want het engels model is ook van 1948 en na WOII werd er wat geïmproviseerd. Bedankt alvast, Pierre
nb: ik denk vooral aan het reservewiel dat achteraan en niet opzij bevestigd is
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Even in mijn versleten (na 20 jaar) John Ramsay's Catalogue of British Diecast Model Toys gekeken : waarschijnlijk :
25j 1947-48 Jeep Red or Green body LHD/SW (steering wheel)/TPWS (tin plate window(s))/SPWR (spare wheel at rear) some issued with smooth pre-war hubs (dus niet bij de jouwe), 68 mm staat gekwoteerd met een Guidance Price, = zelden op de markt te vinden
153a was de hiervan afgeleide US-army versie, maar dan zou je toch op z'n minst sporen zien van de witte ster : zie