Het werd stilaan meer dan tijd dat ik hier ook eens een stukje in zette.
Ik heet eigenlijk Erik en kom hier al een tijd langs om de aanwinsten van de forumkompanen te bekijken en de eigen verse oogst te showen.
Het verzamelen van miniatuurauto's was voor mij als tiener een ontdekking : zo kon ik toen de autootjes die mijn 'speeltijd' overleefd hadden behoeden voor een onzeker lot in de handen van jongere familie.
Het was een openbaring om te lezen dat er volwassenen waren die die dingen ook spaarden en erdoor gepassioneerd waren.
Al snel ging ik naar ruilbeurzen en ik gebruikte mijn opgedane modelbouwtechnieken (plastic modelbouw) voor het restaureren van o.a. jaren '50 en '60 Dinky Toys.
Ik verzamel niet specifiek miniatuurmerken, maar automerken(personenwagens) in miniatuur. Schalen van ongeveer 1/40 (de meeste 1/43) tot 1/50. Uitzondering op de personenwagens : hier en daar wat bestelwagens (vooral VW busjes) en mijn Tempo's (da's een recente afwijking.)
In de vitrines staan o.a. VW's, Fiat, Renault, Citroën, Panhard, Chevrolet Corvair en nog wat automerken ... Dinky naast Corgi, Politoys, Norev enzovoort. Hedendaagse productie naast 55 jaar oude miniatuurtjes.
Afwisseling dus