DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ik had mij hier nog niet voorgesteld ...

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Dessel




Aantal berichten : 218
Leeftijd : 57
Localisation : 2560 Kessel
Registration date : 10-09-07

Ik had mij hier nog niet voorgesteld ... Empty
BerichtOnderwerp: Ik had mij hier nog niet voorgesteld ...   Ik had mij hier nog niet voorgesteld ... Icon_minitime27/10/2008, 11:24 pm

Het werd stilaan meer dan tijd dat ik hier ook eens een stukje in zette.
Ik heet eigenlijk Erik en kom hier al een tijd langs om de aanwinsten van de forumkompanen te bekijken en de eigen verse oogst te showen.
Het verzamelen van miniatuurauto's was voor mij als tiener een ontdekking : zo kon ik toen de autootjes die mijn 'speeltijd' overleefd hadden behoeden voor een onzeker lot in de handen van jongere familie.
Het was een openbaring om te lezen dat er volwassenen waren die die dingen ook spaarden en erdoor gepassioneerd waren.
Al snel ging ik naar ruilbeurzen en ik gebruikte mijn opgedane modelbouwtechnieken (plastic modelbouw) voor het restaureren van o.a. jaren '50 en '60 Dinky Toys.
Ik verzamel niet specifiek miniatuurmerken, maar automerken(personenwagens) in miniatuur. Schalen van ongeveer 1/40 (de meeste 1/43) tot 1/50. Uitzondering op de personenwagens : hier en daar wat bestelwagens (vooral VW busjes) en mijn Tempo's (da's een recente afwijking.)
In de vitrines staan o.a. VW's, Fiat, Renault, Citroën, Panhard, Chevrolet Corvair en nog wat automerken ... Dinky naast Corgi, Politoys, Norev enzovoort. Hedendaagse productie naast 55 jaar oude miniatuurtjes.
Afwisseling dus Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

Ik had mij hier nog niet voorgesteld ... Empty
BerichtOnderwerp: Dinky, Corgi, Solido enz.   Ik had mij hier nog niet voorgesteld ... Icon_minitime28/10/2008, 4:10 pm

Hoi Eric, een probleem is dat er een massa 'ongeletterden' onder en tussen de mensheid leeft. Als ik zeg dat ik Dinky Toys verzamel dan zeggen die 'ongeletterden' "Ah, speelgoedautootjes" met zo'n typische superieure glimlach er bij. Als ik dan begin over de prijzen dat die "speelgoedautootjes" halen, dan bekijken ze me met een blik van "Is die nu aan't zwanzen?". Ik heb Europees tafelvoetbal gespeeld en dan kreeg ik soms een antwoord: "Ik heb m'n zoon ook een tafelvoetbal voor zijn Sinterklaas gegeven". Mijn antwoord was steevast dat ik wel voor 1000BFR tegen hem wou spelen. Als ge postzegels verzamelt of ga tennissen, dan vinden ze dat normaal. Ze moesten eens weten hoeveel verzamelaars van Dinky, Corgi etc er over de hele wereld zijn.
Ik kom er vlakaf voor uit en klinkt het niet, dan botst het maar.
gr.Pierre
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
 
Ik had mij hier nog niet voorgesteld ...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» SIKU Voertuigen transporter
» hier het zelfde probleem
» niet voor niets.....
» 335 (1968-1969) Jaguar E-type 2+2
» REM-OLIE

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: VISITEKAARTJE WIE BEN IK ?-
Ga naar: