Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Onderwerp: Canadian Taxi Onbekende Spaanse fabrikant. 16/8/2008, 4:21 pm
Op zoek naar Auto Pilen in Spanje kwam ik vooral Norev, Maisto & Cararama tegen. Toch vond ik op een markt een model in een 'blister' met alleen Spaanse uitleg maar zonder naam van de fabrikant. De enige uitleg (in het Spaans) was dat het niet geschikt was voor -14-jarigen. Ook op de bodemplaat enkel de vermelding 'Ford Fordor 1947' en '1/43'.
Dessel
Aantal berichten : 218 Leeftijd : 58 Localisation : 2560 Kessel Registration date : 10-09-07
Onderwerp: Re: Canadian Taxi Onbekende Spaanse fabrikant. 18/8/2008, 10:59 am
De fabrikant is IXO. Model wordt ook verkocht in de IXO-reeks Classic Road Cars. Zie http://www.ixomodels.com/index.php/car/popup/711
Het model dat jij hebt, komt uit de Spaanse versie van de kiosk-reeks van Editions Altaya 'Taxis du Monde'. En bij veel van deze 'kioskmodellen' staat er geen fabrikant op de bodemplaat.
Brigaboe
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Onderwerp: Re: Canadian Taxi Onbekende Spaanse fabrikant. 18/8/2008, 7:30 pm
Nen IXO dus. Bedankt, Pierre
Dessel
Aantal berichten : 218 Leeftijd : 58 Localisation : 2560 Kessel Registration date : 10-09-07
Onderwerp: Re: Canadian Taxi Onbekende Spaanse fabrikant. 18/8/2008, 11:01 pm
Waar je bij die 'kioskmodelletjes' wel voor moet opletten : nu en dan ontbreekt er al eens een onderdeel. Ik heb zo een Renault Caravelle waarvan de linker pinker ontbreekt en een Renault 8 met een gaatje ipv een achteruitkijkspiegel. Zelfde probleem hier, blijkbaar ... Nu, die spiegel die er normaal opzat, is vrij lelijk.
(afbeelding uit Ebay geplukt)
Brigaboe
Onderwerp: ixo taxi 19/8/2008, 8:52 am
Inderdaad, er is een gat waar normaal de spiegel moest insteken (niet gezien omdat die taxi in een afgesloten blister stak en ik veronderstelde dat die mint was). Voor mij is het vooral een herinnering aan Lloret del Mar. Toch bedankt voor de correctie. gr.P.
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Canadian Taxi Onbekende Spaanse fabrikant.