Aantal berichten : 297 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Belgie Registration date : 02-02-07
Onderwerp: De voorvader van Dinky Toys 24/6/2007, 10:45 pm
Deze grote houten kist (+/- 30kg) staat en blijft op zolder. Ze behoorde aan mijn vader (1921 - 1999).Hij had deze mecanno gekregen in de periode 1928 - 1936. Ik speelde er mee in de jaren50, Mijn zoons in de jaren 85 - 95, en nu op zolder in afwachting van de kleinzoons
De catalogus vond ik enkele maanden terug op een rommelmarkt hij dateert van 1934
Brigaboe
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Onderwerp: Meccano 1/8/2007, 2:53 pm
TIP: Als je ooit in Mechelen belandt, ga dan zeker een kijkje nemen in de zaal van Meccano in het Speelgoedmuseum. Alle soorten bouwdozen en allerhande toepassingen (bvb een reusachtige hijskraan) staan daar tentoongesteld. Ge moet er zelfs niet speciaal naartoe rijden. Eens per jaar is (was?) er een verkoop van miniaturen.
Voor wie de weg niet kent. Het Speelgoedmuseum ligt nabij Station Nekker (niet te verwarren met de Nekkerhal) op de baan naar Est-oep-den-Oep (Heist o/d Berg). Er is een parking aan de overkant, maar die is meestal volzet. Ik parkeer m'n wagen op de parking van Carrefour en wandel langs de Dijle richting Station gr. Pierre