DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De voorvader van Dinky Toys

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 297
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel Belgie
Registration date : 02-02-07

De voorvader van Dinky Toys Empty
BerichtOnderwerp: De voorvader van Dinky Toys   De voorvader van Dinky Toys Icon_minitime24/6/2007, 10:45 pm

Deze grote houten kist (+/- 30kg) staat en blijft op zolder. Ze behoorde aan mijn vader (1921 - 1999).Hij had deze mecanno gekregen in de periode 1928 - 1936. Ik speelde er mee in de jaren50, Mijn zoons in de jaren 85 - 95, en nu op zolder in afwachting van de kleinzoons

De voorvader van Dinky Toys Mecann13

De catalogus vond ik enkele maanden terug op een rommelmarkt hij dateert van 1934

De voorvader van Dinky Toys Mecann14

De voorvader van Dinky Toys Mecann15
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dedinkyclub.actieforum.com
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

De voorvader van Dinky Toys Empty
BerichtOnderwerp: Meccano   De voorvader van Dinky Toys Icon_minitime1/8/2007, 2:53 pm

TIP: Als je ooit in Mechelen belandt, ga dan zeker een kijkje nemen in de zaal van Meccano in het Speelgoedmuseum. Alle soorten bouwdozen en allerhande toepassingen (bvb een reusachtige hijskraan) staan daar tentoongesteld.
Ge moet er zelfs niet speciaal naartoe rijden. Eens per jaar is (was?) er een verkoop van miniaturen.

Voor wie de weg niet kent. Het Speelgoedmuseum ligt nabij Station Nekker (niet te verwarren met de Nekkerhal) op de baan naar Est-oep-den-Oep (Heist o/d Berg). Er is een parking aan de overkant, maar die is meestal volzet. Ik parkeer m'n wagen op de parking van Carrefour en wandel langs de Dijle richting Station
gr. Pierre
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
 
De voorvader van Dinky Toys
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» les dinky toys et dinky supertoys Francais -jm roulet --
» REPRODUCTIONS DINKY TOYS
» Collecting Dinky Toys
» Peugeot 204 Dinky Toys 510

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: Praten over alles en nog veel meer...-
Ga naar: