Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Onderwerp: Belgie en de Automobiel 13/7/2008, 4:14 pm
Van morgen op een rommelmarkt gevonden voor 2euro. Het is een boek van 143blz door Yvette en Jean Kupélian (Zie ook De geschiedenis van de Belgische Auto, Minerva en ook 60 jaar competitie van de de Belgische Auto 1896 - 1965) de gravures zijn van Patrick Van der Stricht en het werd verdeeld door de Groot Warenhuizen Delhaize en uitgegeven door LF Cuypers maar geen datum.De gravuren zijn verwezenlijkt tussen 1987 en 1991. Het verhaalt de geschiedenis van de Belgische automobiel construkteurs beginnende met Verbiest in 1672 via Lenoir in 1863 tot Apal, Carat en MOL in de jaren 80
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Onderwerp: Re: Belgie en de Automobiel 15/7/2008, 3:53 pm
Ik begin met een kort overzicht van de geschiedenis van de verschillende belgische fabrikanten, diegene die meer inlichtingen, kranten knipsels en fotos hebben van all de beschreven merken zet ze er AUB bij
Je vais détailler les différentes marques et leur petite histoire, ceux qui possèdent d'autres informattions, articles de journaux etc ou photos SVP ajoutez les sous les différents sujets
Boumpa
Onderwerp: Re: Belgie en de Automobiel 22/9/2008, 4:46 pm
Niemand die in zijn archieven ontbrekende photos heeft ??
Personne n'a des photos manquants ds ses archives ??
Who has missing pictures in his archives ??
Brigaboe
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Ronald, waarom eens geen mailtje naar D'Ieteren sturen? Mijn devies is " Een nee kunt ge krijgen, maar als je ne JA krijgt wint ge altijd" gr.Pierre
Boumpa
Onderwerp: Re: Belgie en de Automobiel 26/9/2008, 7:41 pm
Doe ik vast , inmiddels als er iemand info of photos heeft van de assemblages in Belgie Ford Genk, GM plant I en Plant II Antwerpen, Renault Vilvoorde, D'ieteren - VW - Audi Vorst , Vovo Gent en BMC Seneffe graag een mail
Cherche info et photos des usines d'assemblage en Belgique Ford Genk, GM plant I en Plant II Anvers, Renault Vilvorde, D'ieteren - VW - Audi Forest , Vovo Gand et BMC Seneffe
Brigaboe
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Onderwerp: Assemblage Ford T 2/10/2008, 5:10 am
Weinigen weten het en nog minder mensen zullen het zich kunnen herinneren, maar de eerste Ford T's die buiten de US werden ge-assembleerd gebeurden in Antwerpen! Hier een model van Corgi
Als er iemand weet waar? Ik zou denken aan D'Ieteren maar dit is een wilde gis. gr.P.