DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen

IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Ovenreiniger om verf te verwijderen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Brigaboe

Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Registration date : 02-02-07

Ovenreiniger om verf te verwijderen Empty
BerichtOnderwerp: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime31/3/2008, 11:56 am

Gelezen in modelspoormagazine.nl: ovenreiniger om verf te verwijderen. Na demontage in een plastic zak steken, die vol spuiten met de spuitbus ovenreiniger en dan het geheel onderdompelen in warm water.
Slachtoffer gevraagd om dat eens te proberen.
Ovenreiniger om verf te verwijderen Ovenre10
Dit zou volgens de Nederlanders de beste optie zijn !?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
Boumpa

Boumpa

Aantal berichten : 736
Leeftijd : 79
Registration date : 05-02-07

BerichtOnderwerp: Re: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime7/4/2008, 12:24 pm

Als flower , niet thuis is, zal ik dat eens proberen
Brigaboe

BerichtOnderwerp: ovenreiniger   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime7/4/2008, 3:23 pm

Volledige uitleg op http://modelspoor.startpagina.nl Dan bovenaan in de middelste kolom (vandaag toch nog) kijken bij 'verf verwijderen'
(er staat een massa uitleg en foto's bij) gr.P
Boumpa

Boumpa

BerichtOnderwerp: Re: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime7/4/2008, 6:09 pm

En geprobeerd
De ingredienten
Een overschilderd wrak
Oven cleaner van flower
een plastiek zakje (dank u Rob)

Ovenreiniger om verf te verwijderen Dscn2126

in het zakje

Ovenreiniger om verf te verwijderen Dscn2127

vullen zoveel mogelijk met oven cleaner en onder dompelen in lauw tot warm water

Ovenreiniger om verf te verwijderen Dscn2128

Ovenreiniger om verf te verwijderen Dscn2129

46' later

Ovenreiniger om verf te verwijderen Dscn2130

Ovenreiniger om verf te verwijderen Dscn2131

Ovenreiniger om verf te verwijderen Dscn2132

Ovenreiniger om verf te verwijderen Dscn2133

Mijn konklusie zeker zo goed als met acide, maar denkelijk wat duurder, maar dat zal ik maar te weten komen als flower vaststelt dat ze zonder oven cleaner zit
Brigaboe

BerichtOnderwerp: 46 minuten?   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime7/4/2008, 8:49 pm

In het oorspronkelijke artikel spreken ze over 1 à 2 dagen met regelmatig omdraaien (en naar ik verondertstel ook het warm water verversen). Als ge na 46' al zo'n resultaat krijgt: wat moet dat dan zijn na 24 uur? De hamvraag is nu: wat kost zo'n spuitbus en hoeveel -en hoe zo gemakkelijk- kunt ge verf verwijderen?
Boumpa

Boumpa

BerichtOnderwerp: Re: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime7/4/2008, 10:21 pm

Wat de spuitbus betreft geen idee, maar zal dat wel ''te weten komen van flower ''
Ik gebruikte niet erg veel produkt, het is schuim en moeilijk in dat zakje te spuiten. Het wrak dat ik gebruikte was wel degelijk overschilders, zie de rode kleur, iemand die getracht had van er een zeldzamere licht bruin/rood van te maken, spijtig genoeg met een verfkwast. Ik heb ook niet getracht er met de tanden borstel de laatste verfschilfers te verwijderen, de photos tonen de wagen zoals ie uit het zakje kwam en na enkele minuten onder de koud water kraan en droog geblazen met een haardroger.
dinkger

dinkger

Aantal berichten : 116
Leeftijd : 73
Registration date : 09-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime12/4/2008, 3:35 pm

deze methode kende ik ook nog niet maar wil eigenlijk weten hoe de bodemplaat er uitziet na deze behandeling.
verder heb ik ook nog een tip voor overgeschilderde dinky's, ik leg ze nachtje in warm water met een afwasblokje er in, mijn ervaring is dat de verf dan loslaat maar de orginele verf blijft zitten.
misschien heeft iemand heer ook wat aan.
Brigaboe

BerichtOnderwerp: afwasblokje   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime12/4/2008, 9:07 pm

Ik verzamel vnl serie 24 van DT F. Hier zijn de bodemplaten soms belangrijk om verschillende versies te kennen. De foto's van een bodemplaat zijn niet altijd duidelijk. Om geen tijd te verliezen laad ik die gewoon in en met photoshop maak ik die helderder. Tot zover mijn eerste hoofdstuk. Ik was zo gelukkig om een 24A Chrysler Newyorker eerste versie te vinden dat ik nalatig werd om de rest te checken...en ja...het bleek een overschilderde en dat kon zelfs een blinde zien.
Ik wou hem nu gewoon onder remolie zetten gedurende niet langer dan 24u en dan met een nylonborstel het 'overschilsel' proberen te verwijderen maar ik heb daarjuist hem met een afwasblokje gedoopt.
Resultaat wordt gemeld. gr.Pierre
dinkger

dinkger

Aantal berichten : 116
Leeftijd : 73
Registration date : 09-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime12/4/2008, 10:49 pm

mijn vraag was eigenlijk hoe de bodemplaat er uit ziet na de behandeling met ovenreiniger, meestal zit er toch wat roest op.
verder doe ik mijn dinky's ook in remolie om de orginele lak te verwijderen
Brigaboe

BerichtOnderwerp: Bodemplaat   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime12/4/2008, 11:27 pm

Ronald, gij waart het proefkonijn. Kunt ge een duidelijke foto van die Plymouth zijn bodemplaat er op zetten? Of beschrijven? gr.P.
Boumpa

Boumpa

BerichtOnderwerp: Re: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime13/4/2008, 3:34 pm

Hier de photo van de bodem plaat, geen rekening houden met de velgen, die hebben onderwijl al een eerste laag nieuwe kleur.de bodemplaat is nog niet gerestoreerd , dus werkelijk zoals ze uit het zakje met oven cleaner te voorschijn kwam

Ovenreiniger om verf te verwijderen Dscn2146
Brigaboe

BerichtOnderwerp: afwasblokje   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime14/4/2008, 6:04 am

Hoi, test gedaan met 'het' afwasblokje op een miskoop. Naast het overschilsel kwam ook de originele verf los (zie foto). Misschien te lang laten staan in de oplossing?
Ovenreiniger om verf te verwijderen 24_a_n10
Hoedanook: hij staat nu in de rij voor restauraties (nog 48 wachtenden VOOR hem) gr.P.
dean

Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

BerichtOnderwerp: Re: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime14/4/2008, 7:50 am

Smile Smile Pierre,wil er anders wel uit handen nemen hoor!!!!! lol! lol! lol! lol!
Boumpa

Boumpa

BerichtOnderwerp: Re: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime14/4/2008, 10:58 am

Ja Dean en als hij af is stuurt ge hem naar mij, onderwijl is Nijvel geweest en zal hem dan een nieuwe voorruit geven
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Ovenreiniger om verf te verwijderen   Ovenreiniger om verf te verwijderen Icon_minitime

Ovenreiniger om verf te verwijderen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Roest verwijderen
» Het 'Kunstmatige' verwijderen
» Verf afbijtend produkt
» TIP om fouten (achtergelaten verf) te zien
» wat met plastiek onderdelen???

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: RESTAURATIES EN REPARATIES :: STRIPPEN VAN HET OBJECT :: VERWIJDEREN VAN DE VERF-
Ga naar: