DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 airflow pre war or post war

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
dinkymarc




Aantal berichten : 21
Registration date : 13-03-08

airflow pre war or post war Empty
BerichtOnderwerp: airflow pre war or post war   airflow pre war or post war Icon_minitime31/3/2008, 10:36 am

Hallo
even jullie deskundigheid aub?
heeft iemand van jullie weet van het feit dat een vooroorlogse airflow ook langs de binnenkant geschilderd zou zijn??
Ik dacht dat ze binnenin orgineel blank waren maar nu en dan zie ik er ook opduiken die binnenin een kleurtje hebben en waarvan beweerd wordt dat ze origineel zijn! OF BEN IK DAAR NAIEF IN???
dank voor jullie hulp
marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin



Aantal berichten : 297
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel Belgie
Registration date : 02-02-07

airflow pre war or post war Empty
BerichtOnderwerp: airflow   airflow pre war or post war Icon_minitime31/3/2008, 10:51 am

Hoi Marc, onze man in het veld qua pre-war is Dean en die gaat daar zekers een antwoord kunnen op geven. Probleem is dat hij juist geopereerd is aan zijn armen en dat typen met de neus niet zo vlot gaat (LOL, sorry Dean kon het niet laten) gr.Pierre
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dedinkyclub.actieforum.com
Admin
Admin



Aantal berichten : 297
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel Belgie
Registration date : 02-02-07

airflow pre war or post war Empty
BerichtOnderwerp: Chrysler airflow   airflow pre war or post war Icon_minitime31/3/2008, 2:26 pm

Hoi Marc, dit is niet mijn gebied; daarom heb ik contact opgenomen met GB en NL. In de periode rond WO II gebeurde er van alles. Als Dinky oranje verf binnenkreeg dan kwam er een oranje DT uit. 'Van heel dik' werd de verf er 'tot flinterdun' opgespoten. Van CIJ zeiden ze dat elk model in een oneindig aantal kleuren werd uitgebracht: wel van DT kan niemand zeggen welke kleuren bvb de Lincoln Zephyr kreeg.
Terug naar uw probleem: het waren vrouwen die de miniaturen spoten en sommigen hadden geen flauw idee wat ze moesten kleuren en dus is het niet ondenkbaar dat ze ook de binnenkant 'deden'.
Ik stel voor: hebt ge U geen model in wit metaal (pp.copy) in uw pollen laten draaien? Is er 'Zamac' zichtbaar dan denkt ge maar dat er een zenuwachtige vrouw wiens man aan het front aan het vechten was, haar werk te goed heeft willen doen. Ziet ge wit metaal, ja...dan hebt ge nu iets bijgeleerd. gr.Pierre
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dedinkyclub.actieforum.com
dinkymarc




Aantal berichten : 21
Registration date : 13-03-08

airflow pre war or post war Empty
BerichtOnderwerp: Re: airflow pre war or post war   airflow pre war or post war Icon_minitime31/3/2008, 4:57 pm

Hoi Pierre,
dank voor uw uitleg.
tis maar dat er momenteel een pre war airflow wordt aangeboden op ebay. Gisteren en vanmorgen stond hij nog aan de batjesprijs van 35 pond, nu is het inmiddels gestegen tot een wezenloze 156 pond en nog een viertal uur te gaan. De binnenkant is inderdaad meegespoten maar de verkoper beweert dat het een original is.
Ikzelf heb onlangs een repaint gekocht met originele voor- en achterbumper (lijkt me) voor een redelijke prijs. Nu hoop ik toch maar dat ik inderdaad niet in het zak gezet ben met een white metal kopie?!?!?
Ik voeg jullie er twee foto's aan toe.

airflow pre war or post war Airflo12

airflow pre war or post war Airflo13

groetjes en nogmaals bedankt
marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

airflow pre war or post war Empty
BerichtOnderwerp: Dinky Airflow   airflow pre war or post war Icon_minitime31/3/2008, 8:25 pm

Ik ben hem (op eBay gaan bekijken). Hij staat momenteel op 164 GBP maar hij lijkt me origineel. De verkoper heeft een 100 pct feedback en verkoopt allemaal diecast (dus geen Dinky die tussen een staande klok en een paraplu is verzeild geraakt). Die verkoper zal zijn stiel wel kennen.
Wat uw Airflow betreft: ik zie groene verf op de voorste as en dat is wel een bewijs van overschilderd (misschien verwijderen?)
Ik had al een reactie van onze Dean verwacht, maar die zal zeker nog van zich laten horen. gr. Pierre
NB: aan de assen die samengenepen zijn kunt ge ook zien of ze origineel zijn of replica's. De ene kant is altijd beduidend anders dan de andere in de originele versie!
airflow pre war or post war Assen_10

PS: of het een kopie in wit metaal is? Ik heb ooit bij Nigel (ppcopy) een airflow gekocht (moet nog ergens liggen maar geen flauw idee waar) en in de binnenkant stond NIET Dinky Toys gestampt: DUS den deze zal wel origineel zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
dean




Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

airflow pre war or post war Empty
BerichtOnderwerp: Re: airflow pre war or post war   airflow pre war or post war Icon_minitime1/4/2008, 8:41 am

Marc,ik heb het opgezocht in mijn airflowdossier(ongeveer 200 fotos)en inderdaad kun je wel stellen dat de vooroorlogse airflows geen verf hadden aan de binnenkant en naoorlogs wel,kwestie van een copy,ik heb er een staan van DG models en er zijn duidelijke verschillen in de casting aanwezig(zie foto,zoek de fouten)maar aan de binnenkant zijn er wel sporen aanwezig dat het gaat om een originele dinkycasting,alsook kun je een copy onderscheiden met het gewicht witmetaal is zwaarder dan een originele(zie je natuurlijk niet op een foto)
dus conclusie:pre-war:niet gespoten binnenkant
gladde velgen
dunne assen
post-war:gespoten binnenkant
gewone velgen
dikke assen

airflow pre war or post war 100_2143
airflow pre war or post war 100_2144
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





airflow pre war or post war Empty
BerichtOnderwerp: Re: airflow pre war or post war   airflow pre war or post war Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
airflow pre war or post war
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» airflow

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: MINIATUREN - AUTO'S :: DINKY TOYS :: DINKY TOYS England-
Ga naar: