DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 nog een bleutje erbij

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
dinkymarc




Aantal berichten : 21
Registration date : 13-03-08

nog een bleutje erbij Empty
BerichtOnderwerp: nog een bleutje erbij   nog een bleutje erbij Icon_minitime13/3/2008, 2:10 am

Hallo,
blijkbaar willen jullie graag een voorstelling; ok kort dan.
de reden waarom ik dinkies ben beginnen sparen is vooral omdat ik die als kind niet kreeg wegens te duur. Ik moest het stellen met de kleinere matchboxjes. Wanneer ik bij vrienden kwam die ze wel hadden, was ik heimelijk toch een beetje jaloers.
Een tiental jaar geleden zag ik op een kinderrommelmarkt toevallig een tweetal dinkies staan die mij aan mijn kindertijd (veel speelnamiddagen bij mijn vriend die wel dinkies had) en pure nostalgie deed me die twee leuke hebbedingetjes ( toen 5O frank voor de twee : een superior criterion ambulance en een daimler) kopen. Toen had ik nog totaal geen besef van de waarde en had ik ook niet het vermoeden dat ik de basis gelegd had voor een ware passie.
Ondertussen, een tiental jaar later heb ik een verzameling van over de 700 dinky items: autootjes, figuren, straatborden, ... Ik blijf er even bezeten door als tien jaar geleden toen de microbe uitbrak.
Ik ben ondertussen al enige tijd in de "vervangfaze": namelijk de drang om te kopen blijft en aldus koop ik nu al eens een dubbele die er beter uitziet en verpats ik mijn eerste model.
Ik stel geen al te hoge eisen aan mijn dinkies, ze mogen bespeeld zijn, liefst zelfs, omdat ze dan tonen dat ze geleefd hebben, dat ze kinderen hebben blijgemaakt, dat ze een ervaringsgeschiedenis hebben.
Zo, blij dat ik via boumpa deze link doorgestuurd kreeg. Ik beloof binnenkort in de rubriek vitrinen mijn deel te doen en heb ook nog een paar andere items (vragen) om in de nabije toekomst op het forum te zetten.
VOORAL een dikke proficiat met het initiatief en dank voor de uitnodiging.
dinkymarc
Terug naar boven Ga naar beneden
dean




Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

nog een bleutje erbij Empty
BerichtOnderwerp: Re: nog een bleutje erbij   nog een bleutje erbij Icon_minitime13/3/2008, 6:03 am

Marc,
Welkom op het forum,ik denk wel dat je hier zal vinden wat je nodig hebt
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

nog een bleutje erbij Empty
BerichtOnderwerp: Re: nog een bleutje erbij   nog een bleutje erbij Icon_minitime13/3/2008, 11:56 am

Hallo Marc,
hartelijk welkom op de site en het forum, ben erg blij dat je de tijd nam om een toertje te doen en dat het je bevalt. Neem de tijd om de verschillende rubrieken door te lezen. Zoals je zult merken we hebben Mib, bespeeld, erg bespeelt, restoraties en restoratie projecten, transformaties enz.Aarzel niet jouw verzameling voor te stellen. Kommentaren en opbouwende kritiek te geven of idéen voor verbetering van het forum zijn altijd welkom.


Ps: de 967 Muir hill Loader/ Trencher staat al onder comerciele voertuigen
DT engeland
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





nog een bleutje erbij Empty
BerichtOnderwerp: Re: nog een bleutje erbij   nog een bleutje erbij Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
nog een bleutje erbij
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: VISITEKAARTJE WIE BEN IK ?-
Ga naar: