DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen

IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Re editie Dinky Toys

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Boumpa

Boumpa

Aantal berichten : 736
Leeftijd : 79
Registration date : 05-02-07

Re editie Dinky Toys Empty
BerichtOnderwerp: Re editie Dinky Toys   Re editie Dinky Toys Icon_minitime3/1/2008, 12:05 am

Editions Atlas hebben laten weten dat de eerste re editie van dinky toys binnen korte tijd zal worden gerealiseer , het gaat over de 24C Citroen DS19 in een gele doos zoals de originele. Geen indikatie of op de doos of op de bodemplaat het ré editie 24C of Dinky Toys Mattei voorkomt
Indien De uitgever op 6000 vooruit bestellingenkan rekenen komt het er. Zoek nog even uit waar het kan bestelt worden
Hier het adres met de aankondiging en hoe te bestellen

http://cp43.over-blog.com/article-7332585.html

Aangekondigde prijs 2,99 euro + verznding
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe

Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Registration date : 02-02-07

BerichtOnderwerp: Re-edition Dinky Toys door ed.Atlas: NJET !   Re editie Dinky Toys Icon_minitime12/1/2008, 12:31 pm

Ed.Atlas brengt heel mooie modellen uit, maar neo-originele 24CP's uitbrengen die in niets te onderscheiden zijn van de originele moet bij elke rechtgeaarde verzamelaar(ster) tegen de borst(en) stuiten.
Jaren geleden werden ook Moko-Lesneys her-uitgebracht met het bekende stekkendoosje en het model was in alles origineel behalve de kleur (voor zover ik weet). Zo werd bvb de Jaguar XK140 (no 32) in het zwart uitgebracht.
Waarom die aversie? a. Het heeft niets meer met verzamelen te maken (afschuimen van ruilbeurzen, eBay, Toymart enz.); b. de prijzen schieten de dieperik in, c. het jaagt de verzamelaar op extra-kosten en de voornaamste reden: d. dat is geen originele DT en zet de deur wijd open voor bedrieglijke praktijken.
Het is uiteraard mijn persoonlijk standpunt; ik heb vanuit Engeland ooit het verwijt gekregen dat ik een super-purist ben omdat ik reklameerde op die namaak in wit metaal. Verzamelen is en blijft een persoonlijke zaak. gr.Pierre
http://www.dedinkyclub.eu
Boumpa

Boumpa

Aantal berichten : 736
Leeftijd : 79
Registration date : 05-02-07

BerichtOnderwerp: Re: Re editie Dinky Toys   Re editie Dinky Toys Icon_minitime12/1/2008, 1:52 pm

Ik ben het met je eens, dit opent de deur voor oneerlijke verkopers, ik denk dat we al genoeg hebben met copy models wit metaal, namaak dozen enz.
De prijzen van originele DT in goede staat met originele doos zullen inderdaad denkelijk nog prijselijker worden en het zelfde zal gelden voor nog komplete modellen in minder goede staat, zelfs vrakken zullen zeldszamer (voor goede restoratie) en dus duurder worden.
En ik weet niet of deze heruitgaven nieuwe verzamelaars zullen lokken. We zagen een jaar geleden de ''DAN Toys'' op de markt komen met enkele zeer goede kopijen van franse dt, we zien nu al dat deze miniaturen gebradeerd worden door dan toys zelf en er gaan geruchten dat het einde van de dan toys heruitgaven nabij zou zijn.
Niemand heeft een Dinky Toys Mattei in de hand gehad, niemand weet hoe het er in werkelijkheid zal uitzien, en niemand weet hoeveel vooraf bestellingen reeds bij Atlas zijn binnengekomen. zelfs voor 2,99 euro is 5000 is een groot aantal . De aanbieding geldt tot nu toe alleen voor Frankrijk, van de vertegenwoordiger voor Belgie in mijn kranten winkel vernam ik dat Atlas belgie nog geen informatie had om het hier ook aan te bieden, normaal 2 maanden na frankrijk.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Re editie Dinky Toys   Re editie Dinky Toys Icon_minitime

Re editie Dinky Toys
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» les dinky toys et dinky supertoys Francais -jm roulet --
» REPRODUCTIONS DINKY TOYS