Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Onderwerp: Mini-Sandblaster 4/11/2007, 1:05 pm
Dit is (uitgepakt) de mini-sandblaster die ik bij pb-messing (zie elders) heb aangeschaft. Ik wil (kan) hem niet gebruiken om de verf weg te strippen (daar blijf ik bij remolie zweren); mijn bedoeling is wel om 'two-tones' er na de rem-olie-behandeling mee te bewerken, of ook de Cij Panhard Dyna Z die chromé sierstrippen heeft zodat afplakwerk geen schade toebrengt omdat de ondergrond ruwer is. Om economische redenen moet ik nog een mini-kabine bouwen waar ik de schilfers weer in kan opvangen. Als ik tijd heb zal ik eens foto's inbrengen van modellen waar al mijn voorbereidend werk werd tenietgedaan door afplakken. gr.Pierre
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
ben ook wel benieuwd,heb al verschillende modellen gezien waar de verf was van gestraald,wel met zand,weet niet wat het is van u?dat zand bracht wel schade toe aan het model
Brigaboe
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Onderwerp: OOK curieus 5/11/2007, 11:20 pm
Eigenlijk zou ik eerst een bak moeten maken met 2 gaten voor m'n handen door te steken en een venster om te zien wat ik aan het doen ben. Belangrijkste aan die bak is onderaan een schuif met een maas van 220 (geen flauw idee waar die maat op slaat) om de alu-schilfers door te laten en de verfschilfers tegen te houden. Terwijl ik dit aan het typen ben valt mijne frank dat ik geen maas nodig heb omdat ik die toch niet ga gebruiken om verf te strippen. Mijn bedoeling is de ZAMAC iets ruwer te maken zodat verf er meer 'pak' op heeft. Bak is WEL nodig wegens economische redenen zoals gezegd. Mijn eerste proefobject is ne CIJ Panhard Dyna . Bij m'n vorige poging met afplakken trok ik er stukken verf mee af.
Ik had de Panhard al in een oventje laten bakken en heb al talloze proeven gedaan met diverse soorten tape
dean
Aantal berichten : 173 Registration date : 04-02-07
Onderwerp: Re: Mini-Sandblaster 6/11/2007, 6:02 am
als ik klaar ben met het model voor het spuiten ga ik er eerst eens over met scotch brite dan heeft de verf ook meer hechtingskracht,ik denk dat het maas van 220 slaat op de dichtheid ervan,dat de aluschilfers erdoorgaan en het afgeblazene een beetje achterblijft(mooie panhard)
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Onderwerp: Re: Mini-Sandblaster 6/11/2007, 10:33 am
Dean, wat is scotch brite?
dean
scotch brite gebruiken ze om autos mat te wrijven om hechting te hebben voor de verf,dat trekt op de groene kant van zo'n schuursponsje,maar is groter en heb je in het rood en groen
Brigaboe
Onderwerp: scotch brite 6/11/2007, 10:16 pm
Dean, als ik dat een paar maanden vroeger had geweten. Vooraleer die sandblaster te bezigen, ga ik het eerst daarmee eens proberen. Toch genoeg auto's om op te experimenteren. Bedankt in elk geval, P.
Als ge het ziet, dan zegt ge: "Och, is DAT scotch-brite?" (ik gebruik dat al jaren om regelmatig de floche van mijn keu proper te maken)
aangepast 7/11
Laatst aangepast door op 7/11/2007, 2:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
dean
die matjes zijn van het merk 3M die ik heb,en ik heb nog nooit problemen gehad,als ik mijn zilver schilder plak ik alles af met plakband van tamiya en ik heb nog nooit geen verf afgetrokken