Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Onderwerp: Een 203 recupereren 19/10/2007, 11:00 am
Dinky Toys France 24R PEUGEOT 203 3e type [i]Een tijdje geleden bekwam ik een 203 die met een 'papborstel' overschilderd was. Ik dacht nooit dat ik die terug in zijn originele staat zou krijgen en daarom mankeert de foto 'vooraf'. Hij kreeg een baddeke in remolie die al wat van zijn kracht had verloren, en kijk: groot was mijn verbazing toen de verf er met vellen afviel. Gewoon onder water houden en de hoekskes met een houten tandenstoker proper maken. M'n 203 is weer tot leven gekomen. Alleen jammer dat ook de chromé van de velgen verdwenen is. Volgende keer velgen verwijderen en met een andere as terug monteren dus. De banden hebben een goei week in de tuin in weer en wind gehangen. Alleen nog wat er mee rondrijden in de garage voor de rijsporen op het loopvlak(hoop dat niemand mij ziet als ik daar mee bezig ben) gr.Pierre
Van een 403 werden vernikkelde velgen afgenomen en getransplanteerd op de 203 (nieuwe gechromeerde velgen zouden vloeken met de staat van de 203, daarom opteerde ik voor originele). Met een pince universelle werd het uiteinde van de as 'recht' gemaakt totdat 1 velg er kon over schuiven. Eens gemonteerd werd dat uiteinde met een fijne hamer weer omgeklopt. Volgend werkstuk dat in de remolie ligt is een Mercedes van Marklin. Ik hou U op de hoogte. nb: om de banden 'ouder' te laten lijken, heb ik als ne kleine van 7 jaar er mee rondgereden in mijn garage, dan met de hand het stof er in gewreven tot het resultaat aanvaardbaar was. Hier-en-daar zijn nog kleine restjes groene verf zichtbaar. Als ik voor de PC aan het wachten ben, amuseer ik mij wel om die te verwijderen.
Laatst aangepast door op 20/10/2007, 2:11 am; in totaal 4 keer bewerkt
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Onderwerp: Re: Een 203 recupereren 19/10/2007, 7:16 pm
Dat ziet er erg goed uit, en vooral minder gevaarlijk dan NaOH, wachten met (on)geduld naar de volgende stap