Aantal berichten : 218 Leeftijd : 58 Localisation : 2560 Kessel Registration date : 10-09-07
Onderwerp: 552 CHEVROLET CORVAIR 4/10/2007, 11:42 pm
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Onderwerp: Re: 552 CHEVROLET CORVAIR 5/10/2007, 11:24 am
Dit heb ik altijd een interessant model gevonden, het was de era waar de amerikanen nog niet goed wisten hoe ze hun ''boten''(Cadillac eldorado - Chevrolet Impala) moesten aanpassen voor de Europese markt
Dessel
Aantal berichten : 218 Leeftijd : 58 Localisation : 2560 Kessel Registration date : 10-09-07
Onderwerp: Re: 552 CHEVROLET CORVAIR 7/12/2007, 12:56 am
Ja, en met die luchtgekoelde 6-cylinder boxer achterin was het hélemaal een buitenbeentje. Vorig jaar, na het lezen van de geschiedenis van deze wagens ben ik een extra 'verzamelingetje' gestart. Begonnen met deze Franse Dinky. Al snel volgde de (kleinere) Corgi Toys-versie. Dan voor een prikje het loodzware Franklin Mint-model (4 opengaande deuren, maar dakstijlen als pilaren), de convertible van de serie 2 van Maisto en de coupé serie 2 van Craqstan. Volgden nog 2 kleurversies van de Norev coupé van de 1ste serie en een Eligor-heruitgave hiervan in Fire Chief-versie. Nu nog de Lone Star ... Jammer dat er nooit een minibus (Greenbrier)/van/pick-up of stationwagon (Lakewood) in 1/43 (of daaromtrent) gemaakt is. Alleen in grotere schalen.
Een soort Amerikaanse tegenhanger van de VW-bus misschien ...
Ombouw van een Dinky-wrakje zou misschien wel lukken ...
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Onderwerp: Re: 552 CHEVROLET CORVAIR 7/12/2007, 12:08 pm
Zal niet makkelijk zijn, denk vooral aan de raampartij
Brigaboe
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 70 Localisation : Mortsel Registration date : 02-02-07
Onderwerp: 552 chevrolet Corvair 9/12/2007, 10:32 pm
Persoonlijk vind ik hem te mooi om te restaureren, ook al gelet de waarde van de France Dinky. Als ge een overschilderd model vindt, dan ligt het anders. Bij een transformatie zijn die raamstijlen geen probleem. Ge moet alleen geduldiger kunnen werken dan ik. Ook belangrijk is om een voorbeeld te hebben. Volgens mijn laatste info moet die plasto die ik gebruik ook in een oventje gehard worden en dan kunt ge met een nagelvijl die beter bewerken. Ik ga wat plasto op een platgetrapte Buick eens testen (heel eenvoudig: gewoon wat aanbrengen, laten drogen en het oventje in. Dan eens zien wat dat geeft voor ik de 203 verder bewerk. Ik ga later alle topics verwijderen en in 1 artikel zetten. gr.P.