DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Gerestaureerd of overschilderd?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

Gerestaureerd of overschilderd? Empty
BerichtOnderwerp: Gerestaureerd of overschilderd?   Gerestaureerd of overschilderd? Icon_minitime2/2/2007, 2:07 pm

Moeten we geen duidelijk onderscheid maken tussen een model dat een trouwe kopie is van het origineel, zowel qua kleurkeuze als de manier waarop het gedaan is en een object dat met een verfborstel (ook al is het netjes gedaan) overschilderd werd? Hoe staan we tegenover een model met een nieuwe kleur? Bvb een roze Rolls Royce 150; Wat met een kunstenaar die van een sedan een cabriolet heeft gemaakt?
En vooral: heeft dat alleen waarde voor de verzamelaar die al alles heeft en hoe ver gaat dat dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
dean




Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

Gerestaureerd of overschilderd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gerestaureerd of overschilderd?   Gerestaureerd of overschilderd? Icon_minitime4/2/2007, 7:52 pm

mijn persoonlijk mening daarover is dat je natuurlijk geen mooi bespeeld model gaat beginnen te verzagen om er iets anders van te maken,en kleuren zijn een persoonlijke keuze,kwestie van kleur,dat zijn persoonlijke keuzes,ik tracht altijd van te spuiten in een originele kleur of een kleur dat zo dicht mogelij aanligt bij het origineel,soms verander ik ook een model naar een model dat je nauwelijks of niet vindt of onbetaalbaar is
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gerestaureerd of overschilderd?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 30e Sleepwagen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: RESTAURATIES EN REPARATIES :: KOSTEN bij RESTAURATIES-
Ga naar: