DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen

IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Zand of glas schilfers blazer

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Boumpa

Boumpa

Aantal berichten : 736
Leeftijd : 79
Registration date : 05-02-07

Zand of glas schilfers blazer Empty
BerichtOnderwerp: Zand of glas schilfers blazer   Zand of glas schilfers blazer Icon_minitime7/8/2007, 9:42 pm

Dit is een industrieel procédé, maar ook ter beschikking van de doe het zelfer.benodigd wel een investering voor de compressor(naar gelang de capaciteit tussen 150 & 700 euro) en de straalbak( rond de 100euro)
De werkwijze bestaat er in fijne zand of glas korrels/schilfers onder druk met een pistool te verstuiven op het miniatuur dat opgesloten wordt in een aangepaste en gesloten bak
Voor diegene die interesse hebben voor de verstuifbak hier een adres voor meer informatie
www.pbmessingmodelbauw.com
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa

BerichtOnderwerp: Re: Zand of glas schilfers blazer   Zand of glas schilfers blazer Icon_minitime22/8/2007, 7:48 pm

2 fotos zeggen meer dan 1000 woorden
Ik heb deze werkwijze uit geprobeerd, ik gebruikte een industriele zand /glas blazer met een zeer stevige komprressor.

Het gaat hier over het achterste gedeelte van de Land Rover Fire appliance, die ik later zal tonen onder transformaties of Dinky Toys die er nooit waren

Zand of glas schilfers blazer Dscn1810

Zand of glas schilfers blazer Dscn1811

Ik denk dat de gebruikte zandkorrels te groot waren voor de verfverwijdering van een miniatuur, en zal vor de volgende maal een veel fijnere zandkorrel trachten te vinden, maar het resultaat is zelfs nu uitstekend
Boumpa

Boumpa

BerichtOnderwerp: Re: Zand of glas schilfers blazer   Zand of glas schilfers blazer Icon_minitime3/10/2007, 11:50 pm

En hier de industriele zandblazer, geschikt om stukken tot 400 kg, bak is 1,50*1,50*1m

Zand of glas schilfers blazer Dscn1815

Zand of glas schilfers blazer Dscn1816

Miniatuur voor
Zand of glas schilfers blazer Dscn1817

Miniatuur na

Zand of glas schilfers blazer Dscn1818
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Zand of glas schilfers blazer   Zand of glas schilfers blazer Icon_minitime

Zand of glas schilfers blazer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Natriumhydroxyde (NaOH) poeder of Schilfers

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: RESTAURATIES EN REPARATIES :: STRIPPEN VAN HET OBJECT :: VERWIJDEREN VAN DE VERF-
Ga naar: