Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Onderwerp: Zand of glas schilfers blazer 7/8/2007, 9:42 pm
Dit is een industrieel procédé, maar ook ter beschikking van de doe het zelfer.benodigd wel een investering voor de compressor(naar gelang de capaciteit tussen 150 & 700 euro) en de straalbak( rond de 100euro) De werkwijze bestaat er in fijne zand of glas korrels/schilfers onder druk met een pistool te verstuiven op het miniatuur dat opgesloten wordt in een aangepaste en gesloten bak Voor diegene die interesse hebben voor de verstuifbak hier een adres voor meer informatie www.pbmessingmodelbauw.com
Boumpa
Aantal berichten : 736 Leeftijd : 79 Localisation : Charleroi - Fleurus Registration date : 05-02-07
Onderwerp: Re: Zand of glas schilfers blazer 22/8/2007, 7:48 pm
2 fotos zeggen meer dan 1000 woorden Ik heb deze werkwijze uit geprobeerd, ik gebruikte een industriele zand /glas blazer met een zeer stevige komprressor.
Het gaat hier over het achterste gedeelte van de Land Rover Fire appliance, die ik later zal tonen onder transformaties of Dinky Toys die er nooit waren
Ik denk dat de gebruikte zandkorrels te groot waren voor de verfverwijdering van een miniatuur, en zal vor de volgende maal een veel fijnere zandkorrel trachten te vinden, maar het resultaat is zelfs nu uitstekend
Boumpa
Onderwerp: Re: Zand of glas schilfers blazer 3/10/2007, 11:50 pm
En hier de industriele zandblazer, geschikt om stukken tot 400 kg, bak is 1,50*1,50*1m