DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 1 ste kennismaking

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
dinkylou




Aantal berichten : 1
Registration date : 21-05-11

1 ste kennismaking Empty
BerichtOnderwerp: 1 ste kennismaking   1 ste kennismaking Icon_minitime21/5/2011, 11:10 pm

Hallo,
Als Dinkylou heb ik mij net ingeschreven en wil graag iets meer vertellen over mijn hobby.
Deze bestaat uit het verzamelen en restaureren van Dinky Toys en Corgi Toys en verder enkele modellen van andere merken die ik gewoon leuk vind om in de verzameling op te nemen.
Mijn verzameling Dinky Toys omvat ongeveer 800 stuks in hoofdzaak in bespeelde staat. Ik ben niet op zoek naar mint modellen, maar sterk bespeelde modellen tracht ik "mint" te maken voor mezelf of iemand anders een plezier te doen.
Dat houdt dus in:
Niet te duur inkopen en dan op zoek gaan naar de originele kleuren. Heb je de kleur, dan heb je nog niet de verf in die kleur. Dus probeer je zelf die kleur te maken. (een hobby op zich).
Vervolgens het model blank maken. Mijn ervaring is het dat zandstralen het beste resultaat geeft. Dus bouw je een zandstraalcabine (weer een hobby). Vervolgens, sla je de lak hebt, spuiten in de juiste kleur. Hoe? Met een spuitbus autolak. Ja, dat wordt een duur grapje. Daarom heb ik nu een airbrush set aangeschaft en probeer het airbrushen onder de knie te krijgen. (weer een hobby). Nu valt me in dat ik een stap heb overgeslagen nl. de restauratie, is het model kompleet, mis je onderdelen. Wie levert dat, moet ik het zelf maken. Enfin, weer een hobby.
En wat ben je dan trots als het model klaar is. Daarom doe je dat model ook niet verkopen omdat ik weet hoeveel tijd en energie er in gestoken is, hoeveel ergernis je hebt meegemaakt en hoeveel rommel het had opgeleverd in kleren vol verf, vloeren ervuild, enz.
Hoe kwam ik op jullie site?
Wel, vandaag heb ik mijn laatste aanwinst opgehaald : de Dinky Toys Berliet 826 crane. Hij ziet er picobello uit alleen....ik mis het uitschuifbare gedeelte van de kraan en de de kraandriver. Wie oh wie kan mij hier aan helpen. Of wie weet of er reeds een leverancier bestaat voor een replica. Is dat deel van zamac of heb ik niet ergens iets gelezen dat dat stuk van plastic is?
Als ik nu geen antwoord op deze vragen krijg (wat ik niet hoop!) dan ben ik weer verplicht om het na te maken. (weer een hobby, het gieten van zamac). Ik hoop dat ik respons krijg want als ik weer moet gaan gieten dan krijg ik nooit meer een model af.
Indien er interesse is, dan zal ik met behulp van foto's mijn hobby in een volgend schrijven toelichten.
Vele groeten,
Lou
Terug naar boven Ga naar beneden
dinkger

dinkger


Aantal berichten : 116
Leeftijd : 73
Localisation : venlo NL
Registration date : 09-04-08

1 ste kennismaking Empty
BerichtOnderwerp: Re: 1 ste kennismaking   1 ste kennismaking Icon_minitime22/5/2011, 10:25 pm

welkom lou,
heb net je verhaal gelezen en moet zeggen maakt er wel veel werk van zo, maar moet zeggen ik doe bijna hetzelfde, alleen zandstralen niet, ik maak ze verfvrij met vaatwasblokje (als ze over geverft zijn) en met remvloeistof.
voor het spuiten gebruik ik ook een air-brush met zelfgemaakte spuitcabine.
maar nu je vraag, heb je al geprobeerd bij http://www.modelcarparts.com/ die heeft veel onderdelen voor dinky toys maar ook andere merken kijk maar eens op zijn site.
kan je geen antwoord geven wat betreft het onderdeel want ik verzamel geen militaire modelen maar weet zeker er is wel iemand anders die je daar meer van weet.
wens je veel plezier hier en hoop dat je er iets van opsteekt en dat andere ook van jouw kennis kunnen leren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

1 ste kennismaking Empty
BerichtOnderwerp: Re: 1 ste kennismaking   1 ste kennismaking Icon_minitime27/5/2011, 12:05 pm

Hello Lou,
Ik bevstig dat de onderdelen te verkrijgen zijn bij modelcarparts. Ik heb die kraan ook in mijn verzameling en heb de kraan man bij modelcarparts aangekocht. Ik denk dat er een foto van mijn model op de site staat
groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
chummydj




Aantal berichten : 280
Registration date : 10-01-10

1 ste kennismaking Empty
BerichtOnderwerp: Re: 1 ste kennismaking   1 ste kennismaking Icon_minitime27/5/2011, 3:30 pm

Welkom,ik kijk uit naar wat fotos van je Dinky's
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





1 ste kennismaking Empty
BerichtOnderwerp: Re: 1 ste kennismaking   1 ste kennismaking Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
1 ste kennismaking
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: VERTEL HET AAN DE WERELD ! :: Belgische Merken :: Sep-Toy, Gasquy,Francorchamps...-
Ga naar: