DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Maskeren met ''VET''

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Maskeren met ''VET'' Empty
BerichtOnderwerp: Maskeren met ''VET''   Maskeren met ''VET'' Icon_minitime5/5/2008, 10:49 pm

Op een site van ''aerofraaf'' fanatici las ik dat ze soms een vloeistof gebruiken om bepaalde delen van hun werk te beschermen. Ik deed navraag bij mijn leverancier van verfborstels en potloden maar die vertelde me dat het werkte op papier maar hij wist me niet te vertellen of het op metaal kan gebruikt worden.

Heeft iemand het al geprobeerd?

Maar verder praatende vroeg hij me of ik al geprobeert had om bv op koplampen, bumpers, immatricutatie platen eerst een dunne laag vet te zetten, die na het schilderen en eventueel drogen in de oven er terug kan van worden verwijderd met een doek.
Ik heb het nog niet geprobeerd, want weet niet over welk soort vet hij het had i.e ossevet of werkplaats vet.
Andere moedigen laat me eens weten of het marcheert
Terug naar boven Ga naar beneden
dinkger

dinkger


Aantal berichten : 116
Leeftijd : 73
Localisation : venlo NL
Registration date : 09-04-08

Maskeren met ''VET'' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maskeren met ''VET''   Maskeren met ''VET'' Icon_minitime5/5/2008, 11:06 pm

zal mijn ervaring doorgeven met het maskeren.
ik gebruik daar colorstop voor van revel en mijn ervaring is dat goed werkt.
zie mijn avatar grill is op deze manier gedaan en verder is ook handig bij assen e.d.
het is een flesje met een dikke vloeistof die je met een kwastje of zo kunt aanbrengen en na spuitwerk er als een folie kunt aftrekken zonder verdere beschadigingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Maskeren met ''VET'' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maskeren met ''VET''   Maskeren met ''VET'' Icon_minitime6/5/2008, 9:51 am

Bedankt voor de tip, ik probeer bij gelegenheid beide methodes en laat weten wat de resultaten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
dean




Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

Maskeren met ''VET'' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maskeren met ''VET''   Maskeren met ''VET'' Icon_minitime6/5/2008, 10:22 pm

ik gebruik"maskol" van Humbrol,is hetzelfde systeem zoals dinkger,is een dikke vloiestof die je kunt aanbrengen met een borstel,en die je na het spuiten kunt aftrekken,die vloeistof komt wat elastisch,maar maskeren met vet?vet bevat siliconen en siliconen en verf samen is een groot taboe(visogen)
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Maskeren met ''VET'' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maskeren met ''VET''   Maskeren met ''VET'' Icon_minitime7/5/2008, 12:59 am

Dat was een van mijn bedenkingen Dean, maar boter of margarine zijn ook ''vet'', ga toch proberen voor nummer platen, assen, velgen, koplampen, bumpers en radiator grilles. En we zullen wel zien, de revell en humbrol pottekes moet ik kopen de boter en margarine is flower lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

Maskeren met ''VET'' Empty
BerichtOnderwerp: bedankt   Maskeren met ''VET'' Icon_minitime7/5/2008, 10:22 am

Yo de mannen, bedankt voor de tip ivm maskeren. Ik gebruikte tot nu toe plasticine en dat verwijdert vlot als het koud is, maar ik denk (=weet) dat dit wel beter zal gaan. Meestal verwijderde ik de assen zonder deriveteren. Ik vind dat bij een gerestaureerd model ook een bijpassende as hoort. Maar soms is dat niet te doen (bvb DS, XK120...)
Mijn werkplaats is momenteel ontruimd, maar eens dat er nieuw ramen zijn geplaatst ga ik terug volop aan de slag. gr.Pierre
NB: ik weet dat dit hier niet bepaald thuishoort, maar...als ge een diorama kunt maken voor de front van de site of gewoon een aantal miniaturen (zoals daarvoor Cars en nu Buick): stuur dat eens door naar info@dedinkyclub.eu ?
Laat anderen ook meegenieten en verandering van spijs doet eten. cya
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
Gesponsorde inhoud





Maskeren met ''VET'' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maskeren met ''VET''   Maskeren met ''VET'' Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Maskeren met ''VET''
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: RESTAURATIES EN REPARATIES :: DE RESTAURATIE ZELF :: SPUITEN (of schilderen) :: MASKERS (Het afplakken)-
Ga naar: