DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 wat met plastiek onderdelen???

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
dinkymarc




Aantal berichten : 21
Registration date : 13-03-08

wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: wat met plastiek onderdelen???   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime2/4/2008, 10:55 am

Hoi,

ik kocht onlangs een estafette camping car. Zoals je ziet op de foto zijn de plastiek deurtjes verbleekt door de zon (wel origineel). Wie weet hoe daaraan kan verholpen worden? Hoe kan ik de originele kleur opnieuw leven inblazen?
thx
marc

wat met plastiek onderdelen??? Dinky_12
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: afgeschenen   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime3/4/2008, 11:20 am

Hoi Marc, er is een chemische reactie ontstaan en die kan niet ongedaan worden gemaakt. Ik zou zeggen: zoek op eBay, rommelmarkten... een wrak in de juiste kleur met een schuifdeur maar we weten beiden dat die kans miniem is. Kijk vooral eerst of die vlot kan verwisseld worden.
Spijtig, best een mooi exemplaar overigens (ik zou hem zo zetten dat die deur onzichtbaar is -->heb ik ook gedaan met m'n Citroen 1200 kg)
gr.Pierre
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: Verwijderen van zwarte stift kleur   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime13/1/2009, 2:59 pm

Heb op ebay dit wrak van de corgi LR Ts gekocht, voor 10 euro all incl, heeft iemand een idee hoe de zwarte stift te verwijderen

wat met plastiek onderdelen??? Bf12_111
Terug naar boven Ga naar beneden
dinkger

dinkger


Aantal berichten : 116
Leeftijd : 73
Localisation : venlo NL
Registration date : 09-04-08

wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat met plastiek onderdelen???   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime13/1/2009, 11:36 pm

ik heb voor dat probleem dit (zie foto) gekocht, werkt goed alleen kan de lak wat dof worden maar is weer te poetsen.
heb het flesje al jaren en heb gekocht bij een modelwinkel en gezien het spaarzame gebruik zal ik er nog wel lang plezier van hebben.

wat met plastiek onderdelen??? Pict0110
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat met plastiek onderdelen???   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime14/1/2009, 11:09 am

Bedankt voor de tip, zal proberen het hier in de buurt te vinden. Staat er een fabrikanten naam op? of is DLE-90 een universeel produkt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Dessel




Aantal berichten : 218
Leeftijd : 57
Localisation : 2560 Kessel
Registration date : 10-09-07

wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat met plastiek onderdelen???   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime14/1/2009, 11:59 am

Ik zou eerst eens proberen met ontsmettingsalcohol (70°).
Da's redelijk veilig. Daarmee reinig ik de meeste miniatuurtjes die hier 'binnenkomen'. Ook bijvoorbeeld kunststof Norevs.
Ontsmettingsalcohol lost normaal geen verf op.
Resterende vlekken zou je kunnen aanpakken met krasverwijdermiddel voor autolak. Da's eigenlijk een poliermiddel dat een heel dun laagje verf verwijdert. Wattenstaafjes zijn handig daarvoor.
Er is natuurlijk een verschil van miniatuurmerk tot miniatuurmerk wat betreft de kwetsbaarheid van de verflaag.
Ik heb een Tekno van de vroege jaren '50 waarvan de verf ging afbladderen van warm water ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat met plastiek onderdelen???   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime14/1/2009, 12:23 pm

Hoi Dessel,
Ik zal vooraleer gert zijn produkt te gebruiken (als ik het hier in de buurt vindt) zeker eerst met die ontsmettings alkool proberen. Het miniatuur is onderweg naar mijn nieuw adres(zit volop in de verhuis) dus 't zal voor ergens in februari-maart worden, want eerst de kisten leegmaken (een klein duizend miniaturen uitpakken, mijn werkplaats terug opbauwen enz, zonder alles van flower te vergeten
Terug naar boven Ga naar beneden
dinkger

dinkger


Aantal berichten : 116
Leeftijd : 73
Localisation : venlo NL
Registration date : 09-04-08

wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat met plastiek onderdelen???   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime14/1/2009, 11:53 pm

heb flesje nog eens bekeken en inderdaad staat nog meer op.
lux-modelbau
neuer graben 9
D-49324 Melle.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: plastic   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime15/1/2009, 8:07 pm

Ik zou adviseren om eerst zelf een produkt uit te proberen op een miniatuur dat je bemeurt en dat toch al hopeloos verloren was. Ge probeert eerst het 1 produkt aan de voorkant en daarna een ander voor de andere helft aan de achterkant. Ik heb geen ervaring met overschilderde plastic modellen, maar baat het niet, dan schaadt het ook niet en nog altijd beter om eerst iets uit te testen dan een mooi model te zien oplossen tot een smeuhige massa. gr.P
nb: Het zou helpen als je weet welke verf gebruikt werd! bvb als het olieverf is, dan kan je die verwijderen, MAAR als er Humbrol, Revell etc gebruikt is, dan vrees ik het ergste.
Begin met het eenvoudigste: water en zeep! Ga daarna over naar meer radicale methodes.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
Gesponsorde inhoud





wat met plastiek onderdelen??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat met plastiek onderdelen???   wat met plastiek onderdelen??? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
wat met plastiek onderdelen???
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: RESTAURATIES EN REPARATIES :: REINIGEN-
Ga naar: