DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime1/12/2007, 6:39 pm

http://www.geocities.com/carsza/sadinky1


Laatst aangepast door op 7/12/2007, 11:18 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Dessel




Aantal berichten : 218
Leeftijd : 57
Localisation : 2560 Kessel
Registration date : 10-09-07

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime7/12/2007, 12:28 am

http://www.geocities.com/carsza/sadinky1
(het 1-tje ontbrak in de link ...)

Gezien dat er een versie van de Corvair in de listing staat, als 1 van de 6 Franse Dinky Toys die daar ook geassembleerd werden. Wist ik tot hiertoe niet : ook Franse Dinkies in SA-versie ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime7/12/2007, 11:21 am

Hoi Dessel,
Heb het juist verbeeterd sorry. wat betreft de lijst er zijn er twee die er niet opstaan, ik zal ze er tijdens het w.e. bijzetten
Terug naar boven Ga naar beneden
dinkymarc




Aantal berichten : 21
Registration date : 13-03-08

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime20/11/2008, 10:08 pm

Hallo,

ik heb ook zopas een "zuidafrikaanse" dinky corvair gekocht op ebay; maar ik heb SERIEUZE TWIJFELS. In een aantal boeken vind ik dat ze bestaan in grijs, grijs metallic en smokey green. die van mij is lichtblauw, of is het turkoois? Ik ken zelf niet zo goed het verschil omdat ik nergens een foto vind van die blauwe versie.
Kan mij iemand uit de twijfel halen?
in bijlage de foto's
mvg
Marc
Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Corvai12
Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Corvai15
Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Corvai16
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime20/11/2008, 10:59 pm

In mijn doc over S.A.Dinky toys (van het www.geocities.com/carsza/sadinky3.html)
wordt er een pale blue ivory interior vermeld, wat ik van de photo kan zien bevestigt dat het om een S.A kan gaan, (de specifieke SA rivetten)

Het groot probleem met de S.A. dinkys met uitzondering van specifieke kleuren en rivetten (popnagels?) is dat zonder de originele doos het moeilijk is ze als authentiek te kunnen herkennen. In elk geval een uitzonderlijk miniatuur zelfs zonder doos en ik denk persoonlijk (persoonlijke opinie) dat het hier om een origineel gaat
Terug naar boven Ga naar beneden
Dessel




Aantal berichten : 218
Leeftijd : 57
Localisation : 2560 Kessel
Registration date : 10-09-07

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime21/11/2008, 12:40 am

Wat mij in de eerste plaats opvalt bij het zien van deze foto's is dit détail :
Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Detailcorvairhe0

Bij de allereerste reeks van de Dinky Corvair was de benzinetankklep op het linkervoorspatbord bijna onzichtbaar geworden. Iets te fijn gegraveerd en wanneer het model gespoten was, was het lijntje bijna 'dichtgeplamuurd'.
Na een korte tijd werd de mal aangepast. De tankklep werd nu aangeduid door een weinig realistische 'bobbel'.
De eerste versie is zeer zeldzaam ...
Terug naar boven Ga naar beneden
dinkymarc




Aantal berichten : 21
Registration date : 13-03-08

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime22/11/2008, 12:25 pm

Hallo Boumpa en Dessel,
dank voor jullie reactie.
De expertise van Boumpa laat me vermoeden dat ik een leuke zuidafrikaan heb maar toch heb ik mijn twijfels: ik vind op ebay diezelfde lichtblauwe (turkoois?) als gewone Franse dinky, ook met een wit of noem het ivory interieur. Met welk dinky lichtblauw moet ik die zuidafrikaanse vergelijken??? Zijn er andere herkenningspunten?
Voor Dessel dan: betekent jouw uitleg dat ik dus niet de eerste versie heb maar die met de 'bobbel'? En wat denkt u over het al dan niet zuidafrikaanse type?
Ik heb ondertussen ook nog een mail gestuurd naar de verkoper met de vraag om meer uitleg en ook naar de site die Boumpa vermeldt, maar nog geen reactie ontvangen.
groetjes
Dinkymarc
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Corvair DT France   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime23/11/2008, 5:57 pm

Ter aanvulling: dit is de 'bobbel' van de Corvair. gr.P
Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Corvai10
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime23/11/2008, 7:17 pm

Dinky marc,
Als je op de site bent geweest waar ik over schreef blz2 ''identification guidelines for thes scarce beeasties from african continent'' pt 4,5 is waar ik het over had wat betreft de ''rivets''
Terug naar boven Ga naar beneden
Dessel




Aantal berichten : 218
Leeftijd : 57
Localisation : 2560 Kessel
Registration date : 10-09-07

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime27/11/2008, 11:52 pm

Even ter vergelijking : de onderkant van mijn 'gewone' DTF 552 Chevrolet Corvair en hoe die geklinkt is :
Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Dtf552bodemplaatix5
Terug naar boven Ga naar beneden
Dessel




Aantal berichten : 218
Leeftijd : 57
Localisation : 2560 Kessel
Registration date : 10-09-07

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime27/11/2008, 11:59 pm

Tja en waar zit dan het verschil in de vorm van het klinknageltje ...?

Kleur kan je aan de hand van onze foto's moeilijk vergelijken : er is de invloed van kunstlicht, merk fototoestel, beeldbewerkingssoftware, ...
Daarvoor moet je eigenlijk 2 miniatuurtjes naast elkaar vergelijken, denk ik.

Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Dscf2146mo7
Interieur is misschien bij mijn Frans exemplaar wat witter ?
Maar dat kan ook aan de flits liggen ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Empty
BerichtOnderwerp: Re: Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika   Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Info over de heel zeldzame DT Zuid Afrika
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: MINIATUREN - AUTO'S :: DINKY TOYS :: DINKY TOYS South Africa-
Ga naar: