DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mini-Sandblaster

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: Mini-Sandblaster   Mini-Sandblaster Icon_minitime4/11/2007, 1:05 pm

Mini-Sandblaster Sandbl10

Dit is (uitgepakt) de mini-sandblaster die ik bij pb-messing (zie elders) heb aangeschaft. Ik wil (kan) hem niet gebruiken om de verf weg te strippen (daar blijf ik bij remolie zweren); mijn bedoeling is wel om 'two-tones' er na de rem-olie-behandeling mee te bewerken, of ook de Cij Panhard Dyna Z die chromé sierstrippen heeft zodat afplakwerk geen schade toebrengt omdat de ondergrond ruwer is.
Om economische redenen moet ik nog een mini-kabine bouwen waar ik de schilfers weer in kan opvangen.
Als ik tijd heb zal ik eens foto's inbrengen van modellen waar al mijn voorbereidend werk werd tenietgedaan door afplakken. gr.Pierre
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mini-Sandblaster   Mini-Sandblaster Icon_minitime4/11/2007, 4:08 pm

Laat ons weten hoe de resultaten zijn met deze mini blazer
Terug naar boven Ga naar beneden
dean




Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mini-Sandblaster   Mini-Sandblaster Icon_minitime5/11/2007, 10:14 pm

ben ook wel benieuwd,heb al verschillende modellen gezien waar de verf was van gestraald,wel met zand,weet niet wat het is van u?dat zand bracht wel schade toe aan het model
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: OOK curieus   Mini-Sandblaster Icon_minitime5/11/2007, 11:20 pm

Eigenlijk zou ik eerst een bak moeten maken met 2 gaten voor m'n handen door te steken en een venster om te zien wat ik aan het doen ben. Belangrijkste aan die bak is onderaan een schuif met een maas van 220 (geen flauw idee waar die maat op slaat) om de alu-schilfers door te laten en de verfschilfers tegen te houden. Terwijl ik dit aan het typen ben valt mijne frank dat ik geen maas nodig heb omdat ik die toch niet ga gebruiken om verf te strippen.
Mijn bedoeling is de ZAMAC iets ruwer te maken zodat verf er meer 'pak' op heeft. Bak is WEL nodig wegens economische redenen zoals gezegd.
Mijn eerste proefobject is ne CIJ Panhard Dyna . Bij m'n vorige poging met afplakken trok ik er stukken verf mee af.
Mini-Sandblaster Sanbla10
Ik had de Panhard al in een oventje laten bakken en heb al talloze proeven gedaan met diverse soorten tape
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
dean




Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mini-Sandblaster   Mini-Sandblaster Icon_minitime6/11/2007, 6:02 am

als ik klaar ben met het model voor het spuiten ga ik er eerst eens over met scotch brite dan heeft de verf ook meer hechtingskracht,ik denk dat het maas van 220 slaat op de dichtheid ervan,dat de aluschilfers erdoorgaan en het afgeblazene een beetje achterblijft(mooie panhard)
Terug naar boven Ga naar beneden
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mini-Sandblaster   Mini-Sandblaster Icon_minitime6/11/2007, 10:33 am

Dean, wat is scotch brite?
Terug naar boven Ga naar beneden
dean




Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mini-Sandblaster   Mini-Sandblaster Icon_minitime6/11/2007, 8:06 pm

scotch brite gebruiken ze om autos mat te wrijven om hechting te hebben voor de verf,dat trekt op de groene kant van zo'n schuursponsje,maar is groter en heb je in het rood en groen
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: scotch brite   Mini-Sandblaster Icon_minitime6/11/2007, 10:16 pm

Dean, als ik dat een paar maanden vroeger had geweten. Vooraleer die sandblaster te bezigen, ga ik het eerst daarmee eens proberen. Toch genoeg auto's om op te experimenteren. Bedankt in elk geval, P.

Als ge het ziet, dan zegt ge: "Och, is DAT scotch-brite?" (ik gebruik dat al jaren om regelmatig de floche van mijn keu proper te maken)
Mini-Sandblaster Cij_re10

aangepast 7/11


Laatst aangepast door op 7/11/2007, 2:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
dean




Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mini-Sandblaster   Mini-Sandblaster Icon_minitime6/11/2007, 10:20 pm

die matjes zijn van het merk 3M die ik heb,en ik heb nog nooit problemen gehad,als ik mijn zilver schilder plak ik alles af met plakband van tamiya en ik heb nog nooit geen verf afgetrokken
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mini-Sandblaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mini-Sandblaster   Mini-Sandblaster Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mini-Sandblaster
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mini
» Mini Dinky
» Racing mini - Matchbox 29.
» Racing Mini - Matchbox 29.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: RESTAURATIES EN REPARATIES :: STRIPPEN VAN HET OBJECT :: VERWIJDEREN VAN DE VERF-
Ga naar: