DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 DERIVETEREN ? NO WAY !

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

DERIVETEREN ? NO WAY ! Empty
BerichtOnderwerp: DERIVETEREN ? NO WAY !   DERIVETEREN ? NO WAY ! Icon_minitime20/10/2007, 4:54 am

Ik heb me ook onledig gehouden met dmv diverse maten van 'boren' de zogenaamde rivetten uit te hollen om daarna een lofwaardige poging te ondernemen om via een alu rivet de bodemplaat zo goed en zo kwaad als het kan terug een koppeltje te laten vormen met het koetswerk.
Dankzij Jacques Dujardin leerde ik dat de originele DT geen rivetten hebben, maar dat de bevestiging eigenlijk de gietvorm is die door een eigen procedé chassis en carrosserie bijeen houdt. Epoxy is een oplossing, maar nog beter is NIET deriveteren. Verwijder de assen; strip de verf (met soda, afschuren enz..) neemt uwe tijd om af te plakken en via airbrush/spuitbus en een oventje kan je een verloren gewaand model nieuw leven inblazen.
Het probleem blijft met de modellen met vensters en interieur. Tja... Ik voer binnenkort een test uit van de invloed van remolie op vensters. Simoniz verwijdert ook krassen op vensters zolang er geen verf in de geburen is; dus altijd een poging waard.
Ik houd U op de hoogte! Ciao, Pierre
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
dean




Aantal berichten : 173
Registration date : 04-02-07

DERIVETEREN ? NO WAY ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: DERIVETEREN ? NO WAY !   DERIVETEREN ? NO WAY ! Icon_minitime20/10/2007, 6:42 am

bij het restaureren altijd riveteren voor het properste resultaat!remolie beschadigd zowiezo de vensters,remolie is veel te aggresief,als ik een model heb met krasjes in de vensters polier ik die uit met tandpasta omdat daar hele fijne korreltjes inzitten daarna een goede beurt met simoniz en die zijn als nieuw
Terug naar boven Ga naar beneden
Brigaboe




Aantal berichten : 199
Leeftijd : 70
Localisation : Mortsel
Registration date : 02-02-07

DERIVETEREN ? NO WAY ! Empty
BerichtOnderwerp: nooit te oud om ...   DERIVETEREN ? NO WAY ! Icon_minitime20/10/2007, 10:11 am

Hoi Dean, bedankt voor de tip ivm tandpasta. Ik had sowieso al geen goed oog in het effect van remolie op vensters, maar een aantal maanden geleden wist ik ook niet hoe effectief remolie op het gebied van strippen was en ... baat het niet, schaadt het niet; dus wou ik het proberen op een stuk 'afval'. Vandaag heb ik weinig tijd, maar morgen ga ik een Opel Rekord-venster bewerken met tandpaste (en Simoniz). gr, P.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dedinkyclub.eu
Gesponsorde inhoud





DERIVETEREN ? NO WAY ! Empty
BerichtOnderwerp: Re: DERIVETEREN ? NO WAY !   DERIVETEREN ? NO WAY ! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
DERIVETEREN ? NO WAY !
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: RESTAURATIES EN REPARATIES :: STRIPPEN VAN HET OBJECT :: DERIVETEREN-
Ga naar: