DDC - DeDinkyClub
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DDC - DeDinkyClub

Verzamelen en herstellen van miniaturen
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Uw vragen en antwoorden op bibliographie

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Boumpa

Boumpa


Aantal berichten : 736
Leeftijd : 78
Localisation : Charleroi - Fleurus
Registration date : 05-02-07

Uw vragen en antwoorden op bibliographie Empty
BerichtOnderwerp: Uw vragen en antwoorden op bibliographie   Uw vragen en antwoorden op bibliographie Icon_minitime20/8/2007, 1:14 pm

info@dedinkyclub.eu




à j.nuis, moi

afficher les détails

16 août (il y a 4 jours)






Hallo Hans, ook al een tijdje geleden dat we nog contact hadden. Ik las daarnet uw artikel in ‘wieltjes’ en ben vnl geïnteresseerd in dat boekje over prototypes van Dinky Toys. Je moet weten dat mijn verzameling zich focust op de série 24 en sinds ik een oranje 203 door mijn vingers heb laten glippen (prototype) heb ik me al gek gezocht naar goede info.

Kan je me de volledige titel doorgeven aub (+ auteur(s)) van dat boek over prototypes. Sinds enige tijd hebben we ook een forum opgestart waarin iedereen zijn ‘ding’ in kwijt kan en misschien zou het wel leuk wezen als zo’n boek daar ook een plaats in kreeg. Of andere?
Ik ben nog altijd verantwoordelijke voor de site (www.dedinkyclub.eu) en via de site geraak je vlot op het forum. Ronald Krauch is de verantwoordelijke daarvan (ronald.boumpa.krauch@gmail.com) Wellicht is het een goed idee om eens wederzijds contact op te nemen om de Bibliography te vervolledigen.

Ik verwacht graag je antwoord op ([email]

info@dedinkyclub.eu[/email]) en vriendelijke groeten vanuit Belgie, Pierre


PS: Misschien ken je deze site al, maar zo niet: www.abebooks.com dat is een site die boekhandelaars van heel de planeet omvat. Ik heb er al meerdere gekocht en het is goedkoper dan eBay. Je krijgt ook een duidelijke omschrijving van de staat van het boek, de portkosten enz..Heel tevreden daarover.







Hallo Pierre,

Allereerst even een correctie op de vraag, want het prototype verhaal staat niet in een boekje, maar in een tijdschrift. Dit tijdschrift heet ‘La Vie du Jouet’. Het artikel staat in nummer 90 (juni 2003). Het was even zoeken, maar ik heb de pagina weer gevonden en die stuur ik wel even door. Wat is trouwens een oranje 203, want die staat er volgens mij niet tussen, maar dit terzijde. Tevens heb ik via deze site een boekje gekocht genaamd Argus 2007; een boekwerk vol met Dinky Toys op A5 formaat. Ik weet niet of het boekje iets te maken heeft met het blad Argus de la Miniature uit Frankrijk. Ook in dit blad staan vaak mooie dingen in over Dinky Toys. Via van de Moosdijk heb ook het 4e boek over Franse Dinky Toys (militair en 24 serie) aangekocht. Het blad La Vie du Jouet ben ik eigenlijk toevallig tegen aangelopen omdat ik op zoek was naar het blad Collectionneur & Chineur (naar aanleiding van een artikel in het magazin van Club Dinky France over het prijsniveau van Dinky Toys. Tot slot is ook de site van Histoire Collections iets moois; daar staat het blad Automobilia op met in een aantal uitgaven geweldig mooie artikelen met prachtige foto’s en van dezelfde uitgever is het blad Charge Utile. Het kost allemaal wat maar dan heb je ook wat. Ik stuur ook de pagina van H&C even door. Je krijgt hierna dus nog twee berichten met sites van mij door. Hoop dat het beetje duidelijk is.
Groet
Hans




Hoi, Hans, bedankt voor je mail. Ik heb je mail al doorgezonden naar Ronald want hij houdt het Forum bij, waar dus de Bibliographie ook op staat.
De reden dat ik er zo benieuw naar was, is het volgende: Zowel DT F als DT GB brachten kleurvariaties op de markt die niet in een catalogus terug te vinden zijn. Bij Dinky F heb ik het vnl over de série 24. Zo hebben ze eens een oranje Peugeot 203 uitgebracht als prototype. Ik zag die op eBay maar dacht hij overspoten was en hij bleek ‘echt’ te zijn. Later vroeg ik aan Jacques Dujardin uitleg en die bevestigde dat. Zo hebben ze ook code 2 DT F gemaakt (beste vb is een zwarte 203 die dealers van Peugeot kregen – Minimum inzet op eBay was 1000 euro) In Bobigny maakten ze ook speciale versies voor de Dinky Club France (403 Familiale in granaat-rood of de blauwe Dauphine) Ook denk ik dat ze onverkochte modellen overspoten om die alsnog te kunnen verkopen. Ik heb zo’n donkergroene Simca 8 met oker zetels die origineel grijs en rood was.
DT GB dan weer spoten modellen in een andere kleur en die waren alleen bestemd voor de USA. Vb: de hemelsblauwe Jaguar XK120 (n°157).
Als ik zo’n model tegenkom op eBay kan ik moeilijk naar Jacques mailen, want dan vis ik bijna zekers achter het net. Daarom dat zo op zoek ben.



Op ongeregelde tijdstippen chatten Ronald en ik op de hotmail (meestal in de late voormiddag of rond 1500u op werkdagen. Hierbij onze hotmail adressen: agalowis@hotmail.com en ronyboumpa@hotmail.com Dan zeveren praten we wat over van alles en nog wat, maar vnl over miniaturen natuurlijk. Handiger (en goedkoper=gratis) dan telefoneren.


Groetjes, Pierre
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Uw vragen en antwoorden op bibliographie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DDC - DeDinkyClub :: BIBLIOGRAPHIE :: BOEKEN ivm DIECAST :: CATALOGUSSEN-
Ga naar: